úterý 1. prosince 2009

Karl Fazer

Tak jsem si myslela, že mě tenhle týden čeká už jenom dřina, ale to jsem se mýlila. Linda mi včera večer napsala, že je dneska exkurze do čokoládovny Fazer a jestli prý nechci jít. Jasně že jsem chtěla! 
Fazer je finská firma založená Karlem Fazerem na konci devatenáctého století. Dodává čokolády, bonbony a pečivo především do severských zemí, pobaltí a Ruska. Na finském trhu je to nejprodávanější značka.
Nejprodávanějším artiklem je v severských zemích tzv. Fazer Blue, což je čokoláda v typicky modrém obalu a v dnešní době už má mnoho různých příchutí. V Čechách je ale nejprodávanější Geisha. Úžasné je, že Fazer dává do svých čokolád pravé mléko a ne jen sušené, jako to běžně bývá.
Tohle všechno a spoustu dalších věcí jsme se dozvěděli během shlédnutí filmu a následné procházce po továrně. Cestou nás nezapomněli zásobovat čokoládou a u každého pásu jsme ochutnali, co tam zrovna vyrábí. No řeknu Vám taková čerstvá Geisha...hmm..... mňam. 
Prošli jsme i částí, kde ručně vyrábějí velikonoční vajíčka (vánoce už pro čokoládovny skončily) a to tak, že vezmou pravé vejce, shora do něj udělají vrtačkou díru, vyfouknou ho, pořádně vymyjí, nalijí do něj čokoládu a dírku zalepí cukrovou směsí. Jmenuje se to Mignon.  
Před opuštěním výrobní haly jsme se sešli u takového stánku, kde bylo spoustu druhů čokolády a bonbonů a mohli jsme sníst, co se do nás vejde. Ale nic neodnášet :-) No ještě že jsem před tím neobědvala. Na závěr jsme si ještě nějaké ty sladkosti mohli nakoupit v obchůdku za nižší ceny a na závěr jsme ještě dostali balíček s různými sladkostmi. Musím říct, že exkurze tu mají udělané dobře!

Kromě těchto čepiček a návleků jsme dostali ještě slušivý bílý kabátek


Žádné komentáře:

Okomentovat