čtvrtek 10. září 2009

Škola - první týden

V pondělí začala výuka a já, abych se při psaní diplomky moc nenudila, jsem poprvé navštívila kurz finštiny. Musím říct, že je to dost šílený jazyk, ale to jsem předpokládala už před tím. Má snad jedinou výhodu a tou je výslovnost - prostě jak je to napsaný, tak se to přečte :-).

Nicméně slovní zásoba je dost děsivá - v celém jazyce mají, řekla bych, tak do dvaceti výrazů, které se trochu podobají angličtině, a zbytek je shluk písmenek, která se snažíme nějak překoktat.

Zajímavé na tomhle jazyce také je, že nepoužívají předložky, ale vyjadřují je různými příponami. Různé přípony potom také označují osobu a tak se počet pádů vyšplhá na 14 nebo 15.(teď si nejsem úplně jistá) a kraťoučké slovo může dosáhnout obludných rozměrů :-)

Druhým mým zapsaným předmětem je Visualisation of Geographic Information. To zatím vypadá celkem zajímavě a snad by se mi to mohlo hodit i k té diplomce.

Dnes jsem se také poprvé setkala s mojí supervizorkou, která mi tam povede diplomku, jmenuje se Kirsi a je moc milá. Provedla mě po fakultě, představila mi různé sekretářky, doktorandy, a vůbec všechny možné kolemjdoucí, jejichž jména si už samozřejmě nepamatuju. Co mě ale úplně dostalo je to, že tam budu mít vlastní kancelář. Připadá mi to téměř neuvěřitelné a do českých poměrů nepřenositelné...

Pár obrázků školy najdete zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat